Velkommen til aixFOAMs hjælpesektion.
Her finder du korte svar på de hyppigste spørgsmål fra vores kunder til temaerne:
Vi er der for dig!
Brug vores hjælpesektion eller få gratis rådgivning! +49 (0)2403 / 83830 - 22

Produkter | Generelt

 

Hvad bliver aixFOAM lydabsorbere fremstillet af?

Til produktionen af vores aixFOAM lydabsorbere ved hjælp af CNC-skæremaskiner og anlæg anvender vi akustiske skumstoffer af høj kvalitet fra Tyskland og råstoffer fra EU. Således sikrer vi at vi til enhver tid kan tilbyde dig en værdifuld og kontrolleret kvalitet.

Vi besvarer gerne dine yderligere spørgsmål til vores materialer personligt. Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar

Ved forespørgsel stiller vi desuden gerne produktdatabladene for vores lydabsorbere til din rådighed.


Hvorfor er lydabsorbere af akustisk skumstof særligt effektive?

Akustisk skumstof har en porøs struktur med åbne porer. De lader lyden trænge dybt ind i materialet, hvor den via friktion i de små luftdele i de mange porer omdannes til varmeenergi. Men bare rolig: Denne varme kan ikke mærkes! Den eneske effekt, der kan mærkes, er den ønskede lydabsorption samt mindre støj eller efterklang.

Vi besvarer også gerne yderligere spørgsmål fra dig på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar

Hvorfor er en god materialekvalitet afgørende på lydabsorbere?

Lige som egentlig ved alle råstoffer er kvaliteten også afgørende på akustisk skumstof. Akustisk skum af høj kvalitet har som regel mere fine porer, hvilket forbedrer lydabsorptionen. Det har en længere holdbarhed, gulner ikke og er bedre at bearbejde. Desuden kan der vedråstoffer af en lavere kvalitet opstå ubehagelige lugte eller deformationer.

Derfor er vi hos aixFOAM særligt opmærksomme på valget af vores materialer og garanterer dig til enhver tid en fremragende kvalitet på vores akustiske skum.

Vi besvarer gerne dine yderligere spørgsmål til vores materialer personligt. Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Er mine lydabsorbere tunge?

Ganske vist findes der også fluevægtere blandt vores lydabsorbere (duromere lydabsorbere) og sværvægtere (akustisk tungt skum), men alligevel er selv de tungeste lydisoleringsmåtter forholdsvis lette i forhold til andre isoleringsstoffer. De vejer i pladeform, selv ved maksimal tykkelse, kun få kilogram.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om vores lydabsorbere ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar

Ved forespørgsel stiller vi desuden gerne produktdatabladene for vores lydabsorbere til din rådighed.


Kan mine lydabsorbere omformes?

Akustisk skumstof er generelt et meget fleksibelt, men også formstabilt materiale. Med andre ord: Det kan trykkes sammen eller bøjes, men antager dog derefter sin oprindelige form igen. Naturligvis er dog også her forskelle mellem de enkelte skumdele. Lydabsorbere af duromer akustisk skum er eksempelvis mindre fleksible og er sværere at omforme end absorbere af polyester og polyeter.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om vores lydabsorbere ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar

Ved forespørgsel stiller vi desuden gerne produktdatabladene for vores lydabsorbere til din rådighed.


Lugter mine lydabsorbere stærkt eller ubehageligt?

Vores aixFOAM lydabsorbere fremstilles af akustisk skumstof af høj kvalitet. Det drejer sig her om et syntetisk fremstillet materiale. Lige efter fremstillingen kan der derfor brede sig en let, egen lugt fra lydabsorberne. Den bliver dog allerede svagere efter kort tid og er i sidste ende neutral. I alle tilfælde vil en tilstrækkelig udluftning understøtte denne proces.

Skulle dine aixFOAM lydabsorbere altså stadig lugte en smule lige efter udpakningen, anbefaler vi dig at lufte grundigt ud, så lugten kan fordampe.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om vores lydabsorbere eller materialer ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Er mine lydabsorbere skadelige for sundheden?

Vores lydabsorbere fremstilles af akustiske skumstoffer af høj kvalitet.

Akustiske skumstoffer produceres ganske vist syntetisk, dog er alle kemiske processer afsluttede ved endt fremstilling (skumning). De er derfor lige så sundhedsmæssigt harmløse som alle andre skumstoffer, som du kender fra din hverdag. Tænk for eksempel på polstringen på din sofa, sædet i din bil eller madrasserne i din seng.

Alle vores aixFOAM lydabsorbere er desuden fri for mineralske fibre og fremstillet uden CFC og/eller certificeret ifølge Øko-Tex-standarden.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om vores lydabsorbere eller materialer ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar

Ved forespørgsel stiller vi desuden gerne produktdatabladene for vores lydabsorbere til din rådighed.


Er vand skadeligt for mine absorbere?

Generelt anbefaler vi at man undgår en vedvarende høj luftfugtighed ved lydabsorberne. Det akustiske materiale med åbne porer optager fugt på samme måde som en svamp og udvider sig. Når det tørrer, trækker materialet sig sammen igen. Gentages denne proces oftere, bliver det akustiske skum med tiden mørt. Vi råder dig derfor til at sørge for en tilstrækkelig ventilation, for at maksimere holdbarheden på dine lydabsorbere.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om de anbefalede anvendelsesområder for vores lydabsorbere ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Er mine lydabsorbere varmebestandige eller brændbare?

Varmebestandigheden og brandadfærden er forskellige, alt efter typen af akustisk materiale på dine absorbere. Ved fremstillingen af det akustiske skum kan der f.eks. tilsættes brandhæmmende midler, hvorved udbredelsen af ile inddæmmes eller materialet bliver selvslukkende.

Hvilke brandsikringsegenskaber din valgte lydabsorber har, finder du bedst i produktkonfiguratoren. Vi har kort forklaret egenskaberne for dig via Info-knappen .

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om de anbefalede anvendelsesområder for vores lydabsorbere ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Gulner mine lydabsorbere med tiden?

Lysning eller gulnen er et tema, som hele tiden dukker op i sammenhæng med lydabsorbere af skumstof. Frem for alt har lydabsorbere af skumstof med en lavere kvalitet tendens til de uskønne misfarvninger.

Derfor bliver aixFOAM lydabsorbere af akustisk skumstof af høj kvalitet fremstillet og forsynet med en UV-blokker, der beskytter produkterne mod gulnen.

På trods af dette kan man ved monteringssteder med et meget stærkt dagslys/lysindfald og frem for alt ved lyse lydabsorbere ikke helt udelukke farveændringer. Derfor anbefaler vi ved et stærkt UV-lysindfald at bruge vores duromere lydabsorbere fra serien „Architect Line“ (rumakustik) eller serien „Engineer Line“ (teknisk akustik).

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om de anbefalede anvendelsesområder for vores lydabsorbere ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvordan kan jeg bedst bearbejde eller skære mine lydabsorbere?

Akustiske skumstoffer af høj kvalitet er især overbevisende som byggemateriale inden for viderebehandling. De kan bearbejdes med almindelige standardværktøjer fra husholdningen såsom en skarp tæppekniv/hobbykniv, en elektrisk køkkenkniv eller en båndsav. Det gør vores aixFOAM lydabsorbere særligt fleksible at anvende.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om viderebehandling af vores lydabsorbere ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvordan kan jeg fastgøre mine lydabsorbere?

Til montering af dine lydabsorbere tilbyder vi forskellige muligheder, fra vores praktiske aixFOAM selvklæbende udstyr og monteringskassetter til væg og loft og til forskellige wiresystemer. På varesiderne for de pågældende produkter kan du vælge mellem de tilgængelige fastgørelsesoptioner og modtager via Info-knappen yderligere informationer om de enkelte systemer.

Vi understøtter dig naturligvis med valget af en egnet fastgørelsesoption ved en gratis rådgivning.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvordan finder monteringen af mine lydabsorbere sted?

Som standard modtager du en tilhørende monteringsvejledning til egen montering ved leveringen af dine lydabsorbere. Efter anmodning kan vi naturligvis også formidle kontakt til en af vores monteringspartnere, hvilket frem for alt er en stor hjælp ved store projekter såsom industrihaller. Du kan ganske enkelt aftale dette med vores fagkonsulenter ved en gratis rådgivning. Og ellers står vi naturligvis også til rådighed for alle yderligere spørgsmål om monteringen af dine lydabsorbere.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Bør jeg montere mine lydabsorbere med eller uden skyggeliste?

All vores lydabsorbere er fremstillet af fleksibelt akustisk materiale, hvor mindre fremstillingstolerancer er mulige, som kan være påfalden ved en montering uden skyggeliste. Derfor anbefaler vi generelt ved alle vores lydabsorbere i pladeform, at man monterer en skyggeliste på mindst 2 cm bredde, alts en lille afstand mellem de enkelte elementer.

Ved lydabsorbere uden udfladede (affasede) kanter skal der af akustiske årsager altid holdes en skyggeliste, da absorberens absorptionsflade, og dermed absorptionseffekten, kun er maksimal på denne måde.

Ved lydabsorbere med udfladede kanter er en montering med skyggeliste valgfri af akustiske årsager og kan udelukkende, som før nævnt, gøres afhængig af den visuelle smag hos beskueren.

På vareoplysningssiderne for vores lydabsorbere i pladeform finder du under punktet ”Monteringsanbefaling” vores tilhørende anvisning til montering af absorberen.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om anbefalet montering af vores lydabsorbere ved en gratis akustisk rådgivning+49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Kan jeg male, lakere og tapetsere mine lydabsorbere eller bruge dem som opslagstavle?

Generelt gælder det at: Så snart du ændrer overfladen eller materialestrukturen på dine lydabsorbere, har dette en indvirkning på lydabsorptionen.

Ved maling eller lakering af lydabsorberen trænger farven ind i porerne på materialet og hærder der. Lydbølger, der rammer, reflekteres kun, hvorved den lydabsorberende virkning ophæves.

Hvis andre materialer, som lyd ikke kan gennemtrænge, som for eksempel tapet eller almindeligt papir fastgøres på lydabsorberen, gælder det samme princip. Lydbølger spejles på overfladen af tapetet eller papiret og kan ikke absorberes, eller absorberes kun i betydeligt ringere grad.

For ikke kun at understøtte dig ved den akustiske udformning af rummet, kan du vælge mellem aixFOAM absorbere i flere farvevarianter eller med farvede filtkacheringer. Den specielle akustiske filt er uigennemtrængelig for lyd og begrænser ikke støjværnseffekten.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om vores lydabsorbere ved en gratis akustisk rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Onlineshop | Produktudvalg

 

Hvordan finder jeg det passende støjværn i aixFOAMs shop?

For at lette din søgning efter et passende støjværn, har vi opdelt vores aixFOAM shop i forskellige anvendelsesområder inden for teknisk akustik og rumakustik, for en hver rumsituation stiller sine egne krav til akustikken og dermed lydabsorberne. Via fanen ”Produkter” kommer du til enhver tid til de enkelte anvendelsesområder. Alternativt kan du vælge områderne fra oversigten på startsiden. Skulle du have brug for yderligere hjælp med valget af dine lydabsorbere, sår vi gerne telefonisk til rådighed for en gratis akustisk rådgivning.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvad kan jeg gøre, hvis jeg ikke kan finde et passende anvendelsesområde?

Hvis du ikke kan finde et passende anvendelsesområde for din rumsituation i vores oversigt under ”Produkter”, kan du vælge en applikation, der minder om din. Således kan de akustiske forhold i et auditorium eksempelvis sammenlignes med forholdene i en skole hhv. et klasseværelse. Og ellers hjælper vi dig naturligvis gerne med at finde et passende støjværn ved en gratis rådgivning.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvad er vigtigt ved valget af mine lydabsorbere?

Valget af den rigtige lydabsorber er en meget individuel og kompleks sag og påvirker af adskillige faktorer, som f.eks. størrelsen af rummet, anvendelsesformålet for rummet, udstyringen/møbleringen af rummet, de gældende brandsikringsforskrifter eller de eksisterende støjkilder. Men du må ikke blive usikker på grund af disse! Vores fagkonsulenter hjælper dig med valget af dine lydabsorbere efter behov, ved en gratis rådgivning.

Læs her hvilke informationer der er nyttige for en optimal akustisk rådgivning.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvor mange lydabsorbere skal jeg bruge?

Man kan ikke udtale sig fast om valget af det korrekte antal lydabsorbere, for det afhænger af en hel række faktorer og er dermed meget individuelt. Ganske vist findes der generelle standardværdier, f.eks. til at reducere efterklang i et rum, men generelt anbefaler vi at gå trinvis frem ved støjisoleringen. Hvis du er usikker, skal du altså først vælge et mindre antal lydabsorbere. Så skåner du ikke bare din pengepung, men forebygger også en ”overdæmpning” og dermed en ubehageligt kunstig akustik.

Hvis du vil være helt sikker på at vælge det korrekte antal lydabsorbere, er det bedst at du kontakter vores fagkonsulenter for en gratis rådgivning.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvilken materialetykkelse skal jeg vælge til mine lydabsorbere?

Valget af materialetykkelse til dine lydabsorbere afhænger af, hvilke frekvensintervaller du gerne vil absorbere og hvor stærkt lyden skal absorberes. Generelt gælder det at: Jo dybere frekvenserne er, som du gerne vil dæmpe, desto tykkere skal materialet på dine lydabsorbere være. Til de fleste anvendelsesområder anbefaler vi for en effektiv støjdæmpning en materialetykkelse på mellem 5 cm og 8 cm.

Hvis du er usikker på valget af den korrekte materialetykkelse, hjælper vi dig gerne vider ved en gratis akustisk rådgivning.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvilken fastgørelsesoption skal jeg vælge til mine lydabsorbere?

Til montering af dine lydabsorbere tilbyder vi forskellige muligheder, fra vores praktiske aixFOAM selvklæbende udstyr og monteringskassetter til væg og loft og til forskellige wiresystemer. Du kan vælge disse på vareoplysningssiderne for de pågældende produkter og får via Info-knappen yderligere informationer om de enkelte systemer.

WHvilken fastgørelse der kommer på tale for dig, er afhængig af forholdene på stedet hvor lydabsorberen skal anvendes.

Selvklæbende lydabsorbere er f.eks. enormt praktiske og enkle at montere, men denne støjværnsløsning er dog permanent. Det vil sige at så snart absorberne er klæbet op, kan de ikke fjernes uden videre fra underlaget, de kan efterlade rester eller blive beskadiget. Derfor er denne option til fastgørelse forholdsvis uegnet i lejede projekter.

Vores aixFOAM monterings- og hængekassetter er en fremragende og fleksibel fastgørelsesoption - frem for alt i lejede lokaler. De kan fjernes eller afmonteres uden problemer, uden at beskadige vægge, lofter og absorbere.

Du skal derfor før købet af dine lydabsorbere afveje, hvorvidt du skal bruge en permanent eller fleksibel løsning.

Hvis du er usikker på valget af den korrekte fastgørelsesoption, hjælper vi dig gerne vider ved en gratis akustisk rådgivning.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvilken brandsikringsklasse skal jeg vælge til mine lydabsorbere?

Som producent af lydabsorbere må vi af juridiske årsager ikke give en anbefaling til brandsikringsdirektiverne for dit rum eller din bygning. Vi oplyser dig dog gerne om, hvilke af vores produkter der opfylder de brandsikringsbestemmelser, der gælder for dig. Det er derfor bedst at du finder information om de gældende brandsikringsforskrifter for dit projekt allerede før din bestilling i aixFOAMs shop og derefter vælger den tilsvarende brandklasse. Du kan som regel få information om brandsikringskravene der gælder for dig hos din arkitekt eller den ansvarlige for brandsikkerheden.

Du finder brandsikringsegenskaberne for den valgte lydabsorber på varesiderne for vores lydabsorbere. Vi har kort forklaret disse for dig via Info-knappen .

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvorfor kan jeg ved nogle lydabsorbere først kun bede om et tilbud?

Mens du kan købe lydabsorberne fra vores „Classic Line“ direkte i den online shop, kan du ved produkterne i vores „Engineer Line“ (teknisk akustik) og vores „Architect Line“ (rumakustik) i første omgang kun bede om et tilbud.

Hvordan kan det være? Lydabsorberne i disse produktlinjer råder over udvidede produktegenskaber, kræver som regel mere rådgivning og er også mere krævende under produktionen. For at undgå ærgerlige fejl ved bestillingen udarbejder vores fagkonsulenter et individuelt tilbud på disse produkter helt gratis. Efter du har modtaget dette, kan du lige så nemt bestille og betale disse via online shoppen.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Bed om et tilbud - hvordan fungerer forespørgselskurven?

Så snart du klikker på knappen „Bed om tilbud“ på produktsiderne for vores lydabsorbere i serien „Architect Line“ (rumakustik) eller serien „Engineer Line“ (teknisk akustik), lander dette i „Forespørgselskurven“, som derefter dukker op i menubjælken øverst til højre ved siden af „Indkøbskurven“. Nu kan du sende en uforpligtende forespørgsel, der derefter kontrolleres af vores fagkonsulenter. Ved spørgsmål eller for en drøftelse af yderligere detaljer vil en af aixFOAMs medarbejdere kontakte dig og derefter udarbejde dit individuelle tilbud. Du modtager tilbuddet omgående via e-mail og kan derefter som regel bestille og betale produkterne helt bekvemt via online shoppen.

Ved spørgsmål om tilbudsprocessen står vi naturligvis gerne til rådighed på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvad er der særligt ved produkterne fra serierne „Architect Line“ og „Engineer Line”?

Produkterne i vores „Architect Line“ (rumakustik) og vores „Engineer Line“ (teknisk akustik) er lydabsorbere, der råder over udvidede produktegenskaber og konfigurationsmuligheder som for eksempel højere brandsikringsklasser, individuelle motivtryk eller særlige monteringsoptioner. Derved bliver fremstillingen af disse produkter mere kompleks, hvorfor du i første omgang kun kan sende en uforpligtende forespørgsel.

Vi besvarer naturligvis på alle spørgsmål om vores produkter ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvad kan jeg gøre, hvis jeg ikke kan finde et passende støjværnsprodukt i aixFOAMs shop?

Har du ud over produkterne i vores „Classic Line“ også¨set produkterne i „Architect Line“ (rumakustik) eller „Engineer Line“ (teknisk akustik)? Hvis du heller ikke har gjort et fund her - ingen panik! Som produktionsvirksomhed er vi også i stand til ar udarbejde individuelle specialfremstillinger og støjværn efter mål. Spørg ganske enkelt hos vores fagkonsulenter.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Bestilling | Betaling

 

Kan jeg stadig ændre en afsendt bestilling?

Det kan naturligvis ske, at der sniger sig en fejl ind ved bestillingen eller du stadig gerne vil tilføje noget til dit køb. Kontrollér derfor alle angivelser grundigt før du afsender din bestilling eller benyt vore gratis akustiske rådgivning.

Skulle du alligevel finde en fejl, beder vi dig om i bedste fald omgående at kontakte vores serviceteam telefonisk, så bestillingen stadig kan ændres, før dine lydabsorbere går i produktion og fremstilles individuelt til dig der. Da vores produktionsprocesser er højautomatiserede, kan de ikke længere standses efter påbegyndelse af produktionen. Derfor er en ændring af bestillingen ikke længere mulig fra dette tidspunkt.

Såfremt du har yderligere spørgsmål til bestillinger i aixFOAMs online shop, besvarer vi dem gerne ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvordan kan jeg betale mine lydabsorbere?

For at gøre det muligt for dig at betale bekvemt og sikkert for dine lydabsorbere, arbejder vi kun med pålidelige og velfungerende betalingsudbydere. Alt efter fakturaadressens nationalitet, kan du vælge mellem de følgende betalingsoptioner:

Paypal

PayPal

PayPal er tilgængelig som betalingsmetode for fakturaadresser i alle vores angivne leveringslande.

Efter bekræftelse af din bestilling i aixFOAMs shop ledes du videre til den eksterne PayPal-side og kan afslutte betalingen af din lydabsorber enkelt og sikkert der.

Hvis du allerede er PayPal-kunde, kan du nemt og bekvemt logge ind med dine brugeroplysninger og gennemføre betalingen. Hvis du er ny hos PayPal kan du logge ind som gæst eller åbne en PayPal-konto og derefter bekræfte betalingen.

Modtagelsen af betalingen bogføres som regel hos os inden for få minutter og din bestilling behandles hurtigst muligt.

Kreditkort

Kreditkort (MasterCard/Visa)

Betaling via kreditkort er tilgængelig som betalingsmetode for fakturaadresser i alle vores angivne leveringslande.

Du kan naturligvis også betale bekvemt og sikkert med kreditkort i aixFOAMs shop. Vi accepterer kreditkort fra udbyderne MasterCard og Visa.

For angivelse af dine oplysninger behøver du ikke at forlade aixFOAMs side, men kan indtaste oplysningerne direkte ved kassen.


Verified by Visa | Mastercard Secure Code


Dit køb i aixFOAMs Shop er yderligere sikret. Til dette formål skal du bruge din 3D Secure-kode, såfremt du har oprettet denne metode hos dit kreditinstitut til betaling med kreditkort.

For indtastning af koden ledes du videre til en ekstern indtastningsside hos din bank. Hos Mastercard hedder løsningen „Mastercard Secure Code“, og hos Visa hedder den „Verified by Visa“.

„Verified by VISA“ og „MasterCard Secure Code“ muliggør en særligt sikker afvikling af kreditkorttransaktioner på internettet via specielle krypteringsprocesser.

Dine kreditkortoplysninger gemmes ikke og overføres via en SSL-proces krypteret til din bank. På grund af denne høje sikkerhedsstandard er dit køb med kreditkort i aixFOAMs shop særligt sikkert.

Opkrævningen på dit kreditkort og modtagelsen af betalingen hos os finder derefter som regel sted inden for få minutter, så behandlingen af din bestilling følger hurtigst muligt.

Giropay

giropay

Betalingen med giropay er kun tilgængelig for fakturaadresser i Tyskland.

Til betaling via giropay skal du kun bruge en Online-Banking konto i en deltagende sparekasse eller bank.

Ved kassen i aixFOAMs shop angiver du så først din BIC- og IBAN-kode. Dine data formidles derefter sikkert krypteret til dit kreditinstitut.

Efter afsendelse af din bestilling i aixFOAMs shop ledes du videre til Online-Banking siden i dit kreditinstitut og kan logge ind der med dit Login-id og din PIN-kode. Herefter kan du bekræfte betalingen ved indtastning af en TAN. Det sikrer dit køb yderligere.

Modtagelsen af betalingen hos os finder derefter som regel sted inden for få timer, så behandlingen af din bestilling følger hurtigst muligt.

Straksoverførsel

Straksoverførsel

Betaling via straksoverførsel er kun tilgængelig for fakturaadresser i de følgende leveringslande verfügbar: Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, Italien, Spanien

Ved betaling via straksoverførsel skal du ikke logge separat ind på din Online-Banking konto, men kan i første omgang helt bekvemt anføre din IBAN- og BIC-kode ved kassen i aixFOAMs shop.

Efter afsendelse af bestillingen ledes du videre til den sikre betalingsside. Der kan du ved indtastning af dit kontonummer og din Online-Banking PIN-kode indlede betalingen og bekræfte denne med indtastning af en TAN. Det sikrer dit køb i aixFOAMs shop yderligere.

Modtagelsen af betalingen finder derefter som regel sted inden for 1 – 2 arbejdsdage. Herefter viderebehandles din bestilling.

Forudbetaling

Forudbetaling

Betaling via forudbetaling er tilgængelig som betalingsmetode for fakturaadresser i alle vores angivne leveringslande.

I tilslutning til din bestilling i aixFOAMs shop modtager du en e-mail fra os med de påkrævede angivelser af vores bankoplysninger. Efter modtagelse af betalingen fremstilles dine lydabsorbere individuelt til dig og fremsendes hurtigst muligt.

Til overførsel af din betaling via forudbetaling bedes du venligst benytte følgende bankforbindelse:

Betalingsmodtager: Schaumstoffe Helgers GmbH
IBAN: DE10390500000001007749
BIC: AACSDE33
Reference: Dit fakturanummer

Modtagelsen af betalingen finder derefter som regel sted inden for 1 – 2 arbejdsdage. Herefter viderebehandles din bestilling.

ADVARSEL: Bemærk venligst, at eventuelt pålagte gebyrer for overførsler til udlandet påhviler dig. Da modtagelserne af betalinger kontrolleres automatisk, afviser systemet fejlbehæftede betalinger. Dette fører til unødige leveringsforsinkelser.

Det er derfor bedst at du finder informationer om gebyrer for overførsler til udlandet i dit kreditinstitut på forhånd og medregner disse til fakturabeløbet for din bestilling i aixFOAMs shop.

Amazon Pay

Amazon Pay

Betaling via Amazon Pay er tilgængelig som betalingsmetode for fakturaadresser i alle vores angivne leveringslande verfügbar.

For en enkel og hurtig betaling med Amazon Pay skal du bruge en Amazon-konto.

Via ekspres-kassen ledes du direkte videre til betalingssiden hos Amazon Pay. Der kan du registrere dig sikkert med dine adgangsoplysninger og nemt vælge din leverings- og fakturaadresse samt dine gemte betalingsinformationer i dine gemte adresseoplysninger. Derefter afslutter du købet som sædvanligt via Amazon.

Modtagelsen af betalingen kan variere alt efter valget af din foretrukne betalingsmetode. Så snart vi kan bogføre din betaling hos os, viderebehandles din bestilling omgående.

Debitering

Debitering

Betalingen via debitering er kun tilgængelig for fakturaadresser i Tyskland.

I aixFOAMs shop kan du betale helt bekvemt via debitering. Fakturabeløbet trækkes derefter automatisk af os fra din konto.

For angivelse af dine oplysninger behøver du ikke at forlade aixFOAMs side, men kan indtaste oplysningerne direkte ved kassen. Dine data formidles sikkert krypteret til dit udbyderen af betalingstjenesten.

Frigivelsen fra betalingsudbyderen kan af sikkerhedsmæssige årsager tage nogle dage. Efter modtagelse af din betaling følger den vider behandling af din bestilling.

Køb via faktura

Køb via faktura

Betaling via faktura er kun tilgængelig for fakturaadresser i de følgende leveringslande verfügbar: Tyskland, Østrig, Schweiz

Fra en købsværdi på 250 € og op til en købsværdi på 5.000 € kan du betale dine lydabsorbere helt bekvemt med køb via faktura.

For en betaling via faktura skal vi bruge dit handelsregistreringsnummer. Skulle du f.eks. I din egenskab af offentlig institution eller forening ikke have et sådan nummer, bedes du kontakte vores serviceteam.

Efter bestillingen og ved forsendelsen af dine lydabsorbere modtager di en faktura fra os med alle påkrævede betalingsinformationer.

Betalingsfristen ved fakturaer udgør 14 dage (fra fakturadatoen) og betalingen kan foretages via bankoverførsel.

Til overførslen af dit fakturabeløb bedes du venligst benytte følgende bankforbindelse:

Betalingsmodtager:
IBAN: DE81300500000001772359
BIC: WELADEDDXXX
Som reference bedes du venligst ubetinget kun angive det nummer, der er angivet i ordrebekræftelsen hhv. på fakturaen som reference.

Bemærk venligst, at bankforbindelsen til betaling via faktura afviger fra bankforbindelsen til betaling via forudbetaling.

Modtagelsen af betalingen registreres derefter som regel af os inden for 1 – 2 arbejdsdage. Herefter viderebehandles din bestilling.

iDEAL

iDEAL (Holland)

Betalingen med iDEAL er kun tilgængelig for fakturaadresser i Holland.

Til betaling med iDEAL skal du bare bruge en Online Banking-konto in en deltagende bank (ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING Bank, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank und Van Lanschot).

Efter bekræftelse af din bestilling i aixFOAMs shop ledes du direkte videre til den sikre betalingsside hos iDEAL og kan logge ind der efter valg af din bank med dit kontonummer og din PIN-kode hos dit kreditinstitut. Derefter skal du blot frigive din betaling med indtastning af en TAN. Det sikrer dit køb i aixFOAMs shop yderligere.

Modtagelsen af betalingen bogføres som regel hos os inden for få timer, så din bestilling viderebehandles omgående.

eps

eps (Østrig)

Betalingen med eps er kun tilgængelig for fakturaadresser i Østrig.

Til betalingen via eps skal du bare bruge en konto hos en af de deltagende banker, som f.eks. Bank Austria, BAWAG P.S.K., Erste Bank-Sparkassen, Hypobanken, Raiffeisenbanken, Spänglerbank eller Volksbanken.

Efter afsendelse af din bestilling i aixFOAMs shop ledes du direkte videre til den sikre betalingsside hos eps. Der skal du i første omgang indtaste navnet på din bank (eller BIC- hhv. BLZ-koden)og kan derefter logge ind med dine adgangsoplysninger. Du afslutter transaktionen sikkert med indtastning af en TAN.

Udvekslingen af data finder udelukkende sted via SSL-kryptering og MD5-Fingerprint, hvilket svarer til den højeste sikkerhedsstandard. Således er dit køb i aixFOAMs shop særligt sikkert.

Vi modtager som regel betalingsbekræftelsen fra dit kreditinstitut inden for få minutter og kan hurtigst videre påbegynde behandlingen af din bestilling.

Det er nemmest at se hvilke betalingsmuligheder der findes til dig i indkøbskurven, efter du har indtastet dine oplsyninger.

Såfremt du har yderligere spørgsmål til betaling i aixFOAMs online shop, besvarer vi dem gerne ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvordan kan jeg annullere min bestilling?

Hvis du gerne vil annullere en bestilling, beder vi dig om i bedste fald omgående at kontakte vores serviceteam telefonisk, så din bestillingen stadig kan annulleres, før dine lydabsorbere går i produktion og fremstilles individuelt til dig der. Da vores produktionsprocesser er højautomatiserede, kan de ikke længere standses efter påbegyndelse af produktionen. Derfor er en ændring af bestillingen ikke længere mulig fra dette tidspunkt, og din ordre kan ikke længere annulleres.

For at undgå at du uforsætligt eller utilsigtet vælger upassende lydabsorbere til din applikation, bedes du ganske enkelt benytte vores gratis akustiske rådgivning. Kontrollér desuden alle oplysninger grundigt før du afsender din bestilling.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Kan jeg bytte mine lydabsorbere?

Alle vores lydabsorbere konfigureres og fremstilles individuelt til dig. Af denne årsag er det ikke muligt for os at genanvende lydabsorberne. Vi beder derfor for din forståelse for at vi ikke længere kan bytte eller tage dine lydabsorbere retur.

For at undgå at du uforsætligt eller utilsigtet vælger upassende lydabsorbere til din applikation, bedes du ganske enkelt benytte vore gratis akustiske rådgivning. Kontrollér desuden alle angivne oplysninger grundigt før du afsender din bestilling.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvordan kan jeg reklamere en bestilling?

Vi er naturligvis opmærksomme på den højeste kvalitet og den største omhu både ved fremstillingen og ved leveringen af dine lydabsorbere. Skulle du alligevel konstatere en mangel efter modtagelsen af dine lydabsorbere, bedes du venligst omgående kontakte vores serviceteam. Sammen finder vi en løsning for at undgå yderligere bøvl.

Du kan nå vores kundeservice på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvordan indløser jeg min rabatkode?

Hvis du har en rabatkode, kan du indløse den direkte ved betalingen. Du kan åbne det tilhørende felt under den orange knap ”bestil betalingspligtigt” og indtaste din rabatkode der. Efter du har klikke på ”Indløs rabatkode” fratrækkes værdien af rabatten omgående fra fakturabeløbet for din bestilling.

Bemærk venligst: Det er desværre ikke muligt for dig at indløse din rabatkode via en ekspres-kasse i indkøbskurven („Amazon Pay“ og „PayPal Express“). Derfor skal du i indkøbskurven vælge stien via knappen ”Til kassen”.

Vi besvarer gerne dine yderligere spørgsmål til vores aixFOAM rabatkoder personligt. Du kan nå vores kundeservice på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Kan jeg indløse flere rabatkoder?

Du kan altid kun indløse en rabatkode pr. bestilling i aixFOAMs shop. Skulle du indtaste flere koder efter hinanden i det tilhørende felt og klikke på ”Indløs rabatkode”, modtager du kun den sidste indtastede rabat. Tidligere indtastede rabatkoder mister ikke deres gyldighed, da den endelige registrering af din rabat først finder sted ved et klik på ”Bestil betalingspligtigt”.

Skulle du have en yderligere rabatkode, kan du ganske enkelt indløse den ved din næste bestilling i aixFOAMs shop.

Vi besvarer gerne dine yderligere spørgsmål til vores aixFOAM rabatkoder personligt. Du kan nå vores kundeservice på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Kan jeg medregne min rabatkode efterfølgende i min allerede aktiverede bestilling?

Rabatkoder kan desværre ikke registreres efterfølgende. Skulle du have glemt at indløse din rabatkode, kan du ganske enkelt indløse rabatten ved din næste bestilling i aixFOAMs shop.

Vi besvarer gerne dine yderligere spørgsmål til vores aixFOAM rabatkoder personligt. Du kan nå vores kundeservice på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Min rabatkode virker ikke, hvad kan det skyldes?

Skulle din rabatkode ikke virke, kan det have følgende årsager:

  • Rabatkoden er allerede indløst og dermed brugt.
  • Rabatkoden er begrænset til en bestemt kampagneperiode og er ikke længere gyldig.
  • Rabatkoden er forbundet til en særlig kundekonto.
  • Rabatkoden er forbundet til en minimums- eller maksimumsbestillingsværdi.
  • Rabatkoden kan ikke anvendes på alle aixFOAM-produkter.
  • Rabatkoden gælder kun for bestemte leveringslande.
  • Desværre genererer useriøse sider på internettet automatisk hele tiden formodede rabatkoder, som ikke udgives af os og dermed er ugyldige. Som regel distribueres aixFOAM rabatkoder ikke via portaler med værdikuponer på nettet.

Skulle din rabatkode ikke virke af en anden årsag, må du gerne kontakte vores serviceteam. Du kan nå os på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Levering | Forsendelse

 

Hvilke forsendelsesomkostninger bliver jeg pålagt?

Ved en levering inden for Tyskland: og en vareværdi på over 250 € ved køb via aixFOAMs Shop er leveringen af dine lydabsorbere gratis for dig. Ved en vareværdi på under 250 € opkræver vi et forsendelsesgebyr på 7,49 €.

For også at holde omkostningerne for forsendelser til udlandet så lave som muligt, bruger vi forskellige logistikvirksomheder til forsendelsen af vores lydabsorbere. Derfor kan i ikke nævne en fast pris her. For den bedst mulige transparens og nøjagtighed på omkostningerne, kan du se disse direkte i indkøbskurven efter valg af dit leveringsland.

Ved vores varer på forespørgsel fra serien „Architect Line“ (rumakustik) og serien „Engineer Line“ (teknisk akustik) modtager du på forhånd et uforpligtende tilbud på forsendelsen af dine lydabsorbere.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om forsendelsesomkostningerne i vores aixFOAM online shop ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvor lang tid tager leveringen af mine lydabsorbere?

Dine lydabsorbere fremstilles individuelt til dig på vores fabrik. Produktionen an derfor variere alt efter typen og omfanget af din bestilling.

Den efterfølgende forsendelse af dine lydabsorbere tager som regel en til tre arbejdsdage.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om leveringstid på vores lydabsorbere ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


I hvilke lande leveres aixFOAM lydabsorbere?

Vores lydabsorbere sendes til de følgende lande:

  • Belgien
  • Bulgarien
  • Danmark
  • Tyskland
  • England
  • Estland
  • Finland
  • Frankrig
  • Grækenland
  • Irland
  • Italien
  • Kroatien
  • Lettland
  • Liechtenstein
  • Litauen
  • Luxembourg
  • Holland
  • Norge
  • Østrig
  • Polen
  • Portugal
  • Rumænien
  • Sverige
  • Schweiz
  • Serbien
  • Slovakiet
  • Slovenien
  • Spanien
  • Den Tjekkiske Republik
  • Tyrkiet
  • Ungarn

Skulle dit ønskede leveringsland mangle i denne liste, må du gerne kontakte vores serviceteam.

Ring til os og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvem leverer mine lydabsorbere?

Alt efter leveringsadresse og omfanget af din bestilling leveres dine lydabsorbere med trans-o-flex, DHL eller en af vores speditionspartnere.


Versandpartner aixFOAM


Lydabsorbere i monteringskassetter eller monteringskassetter som tilbehørsvarer sendes af transportsikkerhedsmæssige årsager altid via spedition. For at sikre at kassetterne ankommer sikkert til dig, leveres de desuden på små engangspaller af træ.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om vores leveringspartnere for dine lydabsorbere ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Kan mine lydabsorbere deponeres i en pakkecentral?

Det er desværre grundet størrelsen af vores forsendelseskasser ikke muligt at deponere dine lydabsorbere på en pakkecentral. Desuden fremsendes vores pakker som regel inden for

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om levering af dine lydabsorbere ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Kan jeg selv afhente mine lydabsorbere?

Som en industrivirksomhed med produktion har vi gennem årene optimeret og automatiseret vores logistikprocesser, så dine lydabsorbere til enhver tid kan sendes til dig pålideligt. Derfor beder vi dig se bort fra en selvafhentning af din shopbestilling. Vi beder venligst om din forståelse for at en selvafhentning kun er mulig i undtagelsestilfælde, og at eventuelle fragtomkostninger, som er anført på din ordrebekræftelse, ikke kan refunderes.

Vi besvarer gerne yderligere spørgsmål om levering af dine lydabsorbere personligt ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvor er min pakke?

Efter at dine lydabsorbere har forladt vores fabrik, sender vi dig en forsendelsesbekræftelse via e-mail. Med denne meddelelse modtager du et nummer til tracking, som du kan bruge til at spore opholdsstedet for din levering.

Hvis du ikke kan finde e-mailen i din indbakke, skal du også kontrollere indholdet i din spam-mappe. Og ellers må du gerne også kontakte vores serviceteam.

Du kan nå vores kundeservice direkte på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Kontakt | Rådgivning | Kundekonto

 

Hvordan kan jeg komme i kontakt med aixFOAM?

Du kan nå os telefonisk på hverdage fra kl. 08.00 til 17:00. Ved spørgsmål eller for en gratis akustisk rådgivning bedes du kontakte os på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar

Du kan naturligvis også til enhver tid kontakte os via e-mail. Ved spørgsmål om vores produkter skal du henvende dig til sales@aixfoam.de og ved spørgsmål om ordrebehandling til sales@aixfoam.dk og ved spørgsmål om ordrebehandling ti info@aixfoam.dk.

Angiv ved forespørgsler via e-mail også altid et telefonnummer og det tidsrum, hvor det er bedst at kontakte dig. Så kan vi kontakte dig ved spørgsmål uden problemer.


På hvilke sprog kan jeg kontakte aixFOAM?

Der aixFOAM Shop ist für Sie in folgenden Sprachen verfügbar:

Vi tager ligeledes gerne imod skriftlige forespørgsler på disse sprog.

For en gratis, telefonisk rådgivning står vores aixFOAM kunderådgivere gerne til rådighed på de følgende sprog: Tysk, engelsk, hollandsk og fransk.

Kontakt os nu og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvilke informationer er nyttige for en optimal, gratis akustisk rådgivning?

For at kunne rådgive dig målrettet og finde de passende lydabsorbere til din anvendelse, er det nyttigt for vores fagkonsulenter at tage højde for så mange nøgleoplysninger om dit projekt som muligt. Jo flere detaljer om dit anvendelsesområde vi kender, desto mere korrekt kan vi understøtte dig ved valgate af dit støjværn!

Ideelt set skal du sammenfatte følgende informationer allerede før dit opkald til os:

  • Hvordan eller til hvad skal lokalet bruges? (Kontor, restaurant, skole, produktionshal, etc.)
  • Hvor stort er lokalet? (Mål eller endda en grundskitse)
  • Hvordan er lokalet møbleret/udstyret? (Antal vinduer, tæppegulve, betonvægge, etc.)
  • Skal bestemte brandsikringsforskrifter overholdes? (Frem for alt ved offentlige bygninger spiller brandsikring ofte en rolle.)
  • Hvilke støjkilder findes der? (Larmende maskiner, printere, larm fra samtaler, etc.)
  • Kan du i givet fald endda sende os fotos af dit anvendelsesområde via e-mail?

Ved punkterne på denne liste drejer det sig om anbefalingerne fra vores akustik-eksperter. Skulle du være usikker i forhold til enkelte informationer, hjælper vi dig naturligvis alligevel videre.

Kontakt os nu og få gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvordan kan jeg oprette en aixFOAM kundekonto?

I vores aixFOAM shop har du mulighed for at oprette en personlig kundekonto. Du kan enten vælge den pågældende option direkte ved indtastning af dine oplysninger ii indkøbskurven eller vælge punktet ”Brugerkonto” helt øverst til højre i den orange menubjælke.

Vi besvarer naturligvis gerne yderligere spørgsmål om en kundekonto i aixFOAMs shop personligt ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Hvilke fordele har en aixFOAM kundekonto?

En oprettelse af en personlig kundekonto i aixFOAMs shop har enkelte fordele for dig. Via adressebogen kan du bekvemt administrere dine leverings- og fakturaadresser og se alle dine bestillinger og tilbud ved et enkelt blik. Det er særligt nyttigt, hvis du gentagne gange eller ret ofte køber ind i vores online shop.

Vi besvarer naturligvis gerne yderligere spørgsmål om en kundekonto i aixFOAMs shop personligt ved en gratis rådgivning på: +49 2403 / 83830 - 22 aixFOAM momentan nicht telefonisch erreichbar


Om aixFOAM

 

Hvor bliver aixFOAM lydabsorbere fremstillet?

I den mest vestlige del af Tyskland, i Eschweiler ved Aachen (Nordrhein-Westfalen), findes på i alt 6.000 m² industriområde ikke blot den topmoderne produktion, men også administrationen og salgsafdelingen hos aixFOAM. Inde i vores hellige haller drejer det hele sig om den perfekte akustik inden for ethvert felt og den maksimale tilfredshed hos vores kunder. Lydabsorbere „Made in Germany“ – det står aixFOAM for.